به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، رضا وحدانی، اظهارکرد: یکی از برنامه‌های این نهاد برای توانمندی مددجویان و حل مشکلات آن‌ها پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در بخش حمایتی و کارگشایی است.
وی با ذکر اینکه در سال جاری چهار هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و افراد نیازمند واجد شرایط پرداخت‌ شده است، گفت: تسهیلات بخش حمایتی این صندوق برای تامین هزینه‌های ضروری نیازمندان مانند نیازهای تحصیلی، درمان، مسکن، ازدواج و حل مشکلات معیشتی پرداخت می‌شود.
وحدانی اضافه کرد: تسهیلات اشتغال نیز برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال در پنج زمینه خدماتی، کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی و شیلات به متقاضیان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی 645 فقره در بخش طرح‌های اشتغال و باقی‌مانده نیز به‌صورت وام‌های کارگشایی به نیازمندان ارائه‌شده است، بیان کرد: امسال وام‌های اشتغال تا سقف 300 میلیون ریال و وام‌های کارگشایی تا سقف 50 میلیون ریال به نیازمندان پرداخت ‌شده است.
رئیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اعتبارات این صندوق از منابع کمیته امداد این استان و سپرده‌های خیران تأمین می‌شود، گفت: اکنون تعداد بسیاری از خیران و نیکوکاران در این صندوق سپرده ‌گذاری کرده‌اند.
وی در پایان ضمن دعوت از خیران برای سرمایه‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان شمالی به‌ضرورت همکاری بیش ‌از پیش نیکوکاران با این صندوق تأکید و اظهارکرد:‌اکنون 213 نفر از مددجویان پشت نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند، لذا باید خیران بیشتری در این صندوق سپرده‌گذاری کنند تا این مبالغ برای نیاز محرومان تأمین شود.
هم‌اکنون 32 هزار خانوار با جمعیت 58 هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که 6 هزار و 500 نفر از این افراد فرزندان یتیم و محسنین،17 هزار نفر آنان زن سرپرست خانوار و 30 هزار نفر نیز سالمند هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.