به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: البته بهار امسال، دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بحران سیل، خوب پای‌کار آمده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در سیل امسال ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای استان خسارت دید اما اقدامات انجام شده برای بازسازی این واحدها وضعیت مطلوب ندارد. 

 استاندار خراسان شمالی افزود: یکی از نیازها، ساخت مسکن برای شهروندان است و در این زمینه و برای پاسخ به نیاز مسکن باید انبوه سازی را در اولویت ساخت‌وسازها قرار داد.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محدودیت های اعتباری گفت: دستگاه های اجرایی به هر میزان که می توانند باید اعتبار ملی جذب کنند و متناسب آن هم اعتبارت استانی جذب خواهد شد.

تنوع دادن به منابع اعتباری

 استاندار خراسان شمالی همچنین بر تنوع بخشیدن به منابع اعتباری تاکید کرد و گفت: فرمانداران و مدیران در نشست های مختلف شورای برنامه ریزی و توسعه و شورای اداری، اقدامات و نتیجه پیگیری های انجام شده برای جذب اعتبارات ملی و سرمایه گذار داخلی و خارجی را گزارش کنند. 

شجاعی در ادامه، گردشگری را از ظرفیت های مهم توسعه استان عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی به واسطه قرار داشتن در حد فاصل دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور، محل گذر میلیون ها مسافر است که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه اقدامات و برنامه ها برای جذب مسافر و توسعه خدمات رسانی به گردشگران، باید در این مسیر مورد توجه باشد تصریح کرد:  سوق دادن مسافران گذری به روستاهای هدف گردشگری استان که فاصله زیادی هم با جاده اصلی دارند، به سادگی میسر نیست بنابراین باید توجه بیشتری به تقویت خدمات گردشگری شود.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از اجرایی نشدن مصوبه های این نوع نشست ها انتقاد کرد و خواستار پیگیری برای اجرای مصوبه های سفر مسئولان به استان شد.

وی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای شهرستان ها گفت: کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها، با کاهش اعتبارات در برخی حوزه های حساس موافقت کرده است که به نظر می رسد نگران کننده است.

شجاعی تصریح کرد: به طور مثل در راز و جرگلان و جاجرم اعتبارات بخش درمان و بهداشت کاهش یافته و در قریب به اتفاق شهرستان ها، اعتبارات گردشگری پایین آمده و سهم اعتبارات بخش آموزش فنی و حرفه ای هم ناچیز است. 

وی با اشاره به لزوم توسعه بخش ورزش در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا حضور ۱۳ تیم ورزشی در لیگ های مختلف در این استان محقق شود. 

مدارس سنگی باید در موعد مقرر برچیده شود 

شجاعی با گلایه از اینکه اقدامات انجام شده برای برچیده شدن مدارس سنگی استان خیلی مناسب نبوده است گفت: بر اساس آنچه در سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به استان توافق شد، مقرر است مدارس سنگی استان تا پایان آبان ماه برچیده شود 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.