به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات بازسازی واحدهای سیل زده روستایی، اظهار داشت: به بانکها تکلیف شده خارج از چرخه بروکراسی اداری، پرداخت تسهیلات داشته باشند.
وی با تاکید بر تسریع روند اعطای پروانه ساختمانی این واحدها توسط شهرداری ها، افزود: به نظام مهندسی نیز اعلام شده برای تعیین نقشه های ساختمانی مربوط به خانه های روستایی و محل نگهداری دام ها سرعت لازم را داشته باشند.
شجاعی با بیان اینکه شتاب داریم تا قبل از فصل سرما حداکثر کارها انجام شود، گفت: امکاناتی در استان داریم که اختیار آنها در دست خودمان است و بر اساس آن می توانیم زمان بندی لازم را داشته باشیم.
وی افزود: پرداخت اعتبارات ملی نیز که اگر درست صورت نگیرد می تواند کار ما را از نظر زمان بندی به تاخیر بیندازد بنابراین منتظر هستیم که داشته های ما حداقل از نظر درصد تصویب برای خراسان شمالی در کشور مشخص شود.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه تخصیص ها در سه بخش هزینه ای، تملک دارایی و تسهیلاتی به استان اختصاص می یابد، گفت: بعد از اعلام این تخصیص ها برنامه زمان بندی مشخص و کارها تعریف می شود.
وی با تاکید بر تقویت، تسریع و افزایش کیفیت روند ساخت مسکن روستایی، اظهار داشت: هر دستگاهی چهارچوب خاص خود را دارد و از خارج استان دستور می گیرد ولی درخواست کرده ایم قواعد را تغییر داده و به فراخور استان ها به این مساله ورود شود.
شجاعی در خصوص معرفی مدیران کم کار نیز افزود: با توجه به اینکه اگر مدیری کم کاری کرده و همکاری نکند بخشی مغفول مانده و مردم متضرر می شوند، تلاش داریم تا همه مدیران را در این مسیر همراه کنیم.
وی در خصوص اعتبار 300 میلیارد ریالی اختصاص یافته به محور جنگل گلستان نیز گفت: پیگیر این مساله هستیم ولی تقاضا داریم اعتبار را به طور مشخص برای یک محور بدهند تا مردم از آن برخوردار شوند که قول آن داده شده ولی از عملیاتی شدن آن اطلاعی ندارم.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.