جواد نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس پیگیری های انجام گرفته این مبلغ در قالب اعتبارات هزینه ای و تنخواه برای جبران خسارات سیل فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری اختصاص یافته است.
وی افزود: همچنین تاکنون اختصاص تسهیلات برای احداث 450 واحد مسکونی سیل زده این استان ابلاغ شده که روند احداث این واحدها مدتی است شروع شده است.
وی با بیان اینکه این میزان شامل 400 واحد روستایی و 50 واحد شهری است، گفت: تسهیلات ابلاغی به میزان 400 میلیون ریال برای هر واحد روستایی و 500 میلیون ریال برای هر واحد شهری است.
وی اظهار داشت: با وجود این، اعتباری که در حوزه تسهیلات بلاعوض قرار بود به واحدهای آسیب دیده اختصاص یابد به استان ابلاغ نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران اسانداری خراسان شمالی یادآور شد: بر اساس آخرین آمارها سیل 7150 میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرده است.
وی افزود: این در حالی است که سیل چند روز گذشته نیز خساراتی را به بخش کشاورزی و راه این استان داشته که هنوز میزان خسارات آن برآورد نشده است.
به گفته استاندار خراسان شمالی هفت هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف تملک دارایی، هزینه ای و تسهیلاتی برای جبران خسارات سیل در استان به مرکز پیشنهاد شده است.
از این میزان هزار و 600 میلیارد ریال برای هزینه های جاری و 2 هزار میلیارد ریال در بخش تملک دارایی و عمرانی است.
همچنین چهار هزار و 300 میلیارد ریال در بخش تسهیلاتی با سود 4 درصد برای جبران خسارات استان از ناحیه سیل، پیشنهاد شده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.