رمضانعلی حسن زاده روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اگرچه بارش ها، وضعیت منابع سطحی آب استان را بهبود بخشیده و چاه های حاشیه رودخانه ها تغذیه شده اند، اما چاه های عمیق این شرکت هنوز کم آب هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر چاه هایی که توسط این شرکت برای تامین آب آشامیدن روستاییان حفر و تجهیز شده، چاه های عمیق است که بارندگی ها، تاثیر چندانی بر آب این منابع نگذاشته است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: منابع آب چاه های عمیق با ذوب تدریجی برف تغذیه می شود و این امر در بارندگی های امسال کمتر اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته و متاثر از خشکسالی ها، برداشت آب از منابع زیرزمینی زیاد و ورودی سفره ها کم بوده است از این رو هنوز این کمبودها جبران نشده است.
حسن زاده گفت: شاید تصور مشترکان روستایی این باشد که بارندگی های خوب امسال، نگرانی در زمینه تامین آب آشامیدنی را رفع کرده است اما اینگونه نیست و از مشترکان انتظار می رود مصرف آب را مدیریت کنند تا در تابستان با مشکل روبه رو نباشیم.

* نقش موثر رسانه ها در توسعه
وی اظهار داشت: رسانه ها پل ارتباط با مردم هستند و با بیان خدمات مسئولان به مردم در جامعه و انعکاس مشکلات مردم به مسئولان، در روند توسعه نقشی موثر دارند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: از رسانه ها انتظار می رود با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص مدیریت مصرف و صرفه جویی آب، این شرکت را در خدمات رسانی یاری رسانند.
اکنون 675 روستا با 341 هزار و 829 نفر جمعیت و 116 هزار مشترک زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی هستند.
44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.