حمید روشن روان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشترکان ما در روستاهای شهرستان جاجرم به طور متوسطه در ماه 19 مترمکعب آب آشامیدنی مصرف کردند.
وی با بیان اینکه در مجموع روستاییان استان در پنج ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیشتر آب آشامیدنی مصرف کردند وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب در روستاهای استان 15.6 مترمکعب در ماه است که این رقم در سال گذشته 13 مترمکعب بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: مشترکان این شرکت در شهرستان مانه و سملقان با سرانه مصرف 18 مترمکعب و شهرستان گرمه با سرانه مصرف 17 مترمکعب به عنوان پر مصرف ترین مشترکان شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه روستاییان فاروج نیز کمتر از سایر مشترکان این شرکت آب آشامیدنی مصرف کردند، خاطرنشان کرد: مشترکان فاروجی 13 مترمکعب، در بجنورد 14 مترمکعب و در اسفراین 15 مترمکعب در ماه آب آشامیدنی مصرف کرده اند.
روشن روان، پایین بودن آب بها را از علت های افزایش میزان مصرف آب عنوان کرد و گفت: متوسط بهای یک لیتر آب تحویلی به مشترکان سه ریال است در حالی که هزینه تولید یک لیتر آب 160 ریال است و بهای یک لیتر آب بسته بندی هفت هزار ریال است.
وی از مشترکان خواست تا با صرفه جویی و پرداخت به موقع آب بها این شرکت را در خدمات رسانی یاری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در پنج ماه نخست امسال یکهزار و 397 رشته انشعاب به متقاضیان واگذار و در این مدت 6 میلیون و 480 هزار مترمکعب آب مصرف شده است.
روشن روان اظهار کرد: در این مدت 175 هزار و 909 برگ قبض آب بها برای مشترکان صادر شده که ارزش این قبوض 18 میلیون و 600 هزار ریال است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی مبلغ هر قبض به طور متوسط 105 هزار ریال است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.