محمدرضا موفق یساقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه مردم نگران مایحتاج خود نباشند، اظهار داشت: اقلامی مانند برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن و شکر به میزان کافی در استان ذخیره شده است.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در طول سال و در ماه مبارک رمضان مناسب است، گفت: برای تنظیم بازار در ماه رمضان و تامین کالاهای اساسی، 61 تن گوشت گوسفند و گوساله با قیمت مصوب در استان توزیع می شود.
وی با اشاره به تامین بیش از یکهزار و 600 تن شکر برای تنظیم بازار استان در ماه مبارک رمضان گفت: برای مصارف خانوار، بیش از 716 تن شکر تامین شده است که تقریبا یک کیلوگرم به ازای هر نفر از جمعیت استان است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: برای آبنبات ریزان 100 تن و قنادان 200 تن شکر در نظر گرفته شده و 616 تن از این محصول نیز بین صنایع استان توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 300 تن برنج وارد استان شده و توزیع می شود گفت: برنج هندی به ازای هر کیلوگرم، 74 هزار ریال است اما درخواست شده که قیمت این محصول کاهش یابد.
موفق با اشاره به اینکه بارندگی های خوب، نوید سالی پرمحصول و پردرآمد در حوزه کشاورزی می دهد، گفت: مردم نباید نگران تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خود باشند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: خریدهای هیجانی سبب ملتهب شدن بازار می شود و از مردم انتظار می رود خود، در مدیریت بازار مشارکت کنند.
وی اظهار داشت: فضای مجازی و رسانه های معاند انقلاب و نظام، به التهاب بازار و ترغیب مردم به خرید هیجانی دامن می زنند و این در حالی است که هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.
وی درباره قیمت خرما نیز گفت: تامین خرما بر عهده جهاد کشاورزی است و البته با توقف صادرات این محصول، قیمت آن کاهش خواهد یافت.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی درباره تامین و توزیع کالاهای اساسی در نواحی روستایی نیز گفت: تعاون روستایی استان تقبل کرده تا بیش از 300 تن کالا را در روستاها توزیع کند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.