به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز چهارشنبه در آیین نمادین حج تمتع با اشاره به اینکه حجاج در این سفر با جغرافیای جهان اسلام آشنا می شوند، اظهار داشت: تاروپود این سفر با عبادت خانه خدا و ائمه اطهار عجین شده است.
وی با بیان اینکه جوهره این سفر عبادت و بندگی خدا است و ارزش بالایی دارد، افزود: حج تولد جدید بندگی و شروع یک زندگی دوباره است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تاکید بر جشن گرفتن سالگرد حج توسط حجاج به عنوان سالروز تولد شخصیتی انسان، گفت: جایگاه حج به دلیل سختی بالای آن و اجر بسیاری که دارد بسیار ارزنده است.
وی با تاکید بر رعایت تمامی آداب حج به برخی از این آداب اشاره کرد و اظهار داشت: حجاج این سفر را به عنوان سفر خودسازی تلقی کنند زیراکه حج دوره تمرین نفس و دوره خودسازی است.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی نیز در این آیین شمار زائران اعزامی به حج تمتع استان در سال جاری را یک هزار و 610 نفر ذکر کرد که در قالب 10 کاروان شیعه و یک کاروان اهل سنت راهی سرزمین وحی می شوند.
محمدباقر قاصری گفت: با توجه به تقاضای اهل سنت برای شرکت در آیین حج تمتع امسال یک کاروان 135 نفره شیعه از این استان با کاروان 85 نفره اهل سنت جابه جا شد.
وی افزود: امسال تقریبا تمامی ظرفیت اعزام کاروان های حج تمتع کامل شد به طوری که این ظرفیت به حداکثر میزان خود طی سال های اخیر رسیده است.
وی شمار شهروندان استان را که تا پایان اسفند 85 برای حج ودیعه گذاری کرده اند، 4600 نفر اعلام و بیان کرد: 16 هزار و 300 نفر نیز تا پایان سال 86 در انتظار اعزام قرار داشته اند.
این آیین با حضور جمع بسیار زیادی از حجاج خانم و آقا که امسال به این سفر معنوی مشرف می شوند در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.
به گزارش ایرنا؛ سال گذشته یکهزار و 545 نفر از خراسان شمالی راهی حج تمتع شده بودند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.