به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم بجنورد با حضور پررنگ و معنوی خود در اجتماع عظیم منتظران ظهور بار دیگر ارادت خود را نسبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) نشان دادند.
شهروندان بجنوردط در روز سالروز میلاد امام عصر(عج) ساعت 9 صبح در مقابل مسجد حجت ابن الحسن(ع) تجمع کرده و پس از خواندن دعای ندبه، برای اجرای دیگر برنامه ها از این محل به سمت بارگاه امامزاده سید عباس (ع) حرکت کردند.
در این میان جشن نیمه شعبان در محل امامزاده سید عباس(ع) با اجرای برنامه هایی مانند مداحی و مولودی خوانی برگزار و پس از آن نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد.
تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌ گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی، شادباش تولد امام زمان (عج) و تلاش برای ارتقای سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار از مهم ترین اهداف برگزاری این برنامه ها اعلام شد.
استاد مرکز تخصصی مهدویت در آیین تجمع مردم در محل امام زاده سیدعباس (ع) بجنورد با تاکید بر عمل به امر امام زمان (عج)، گفت: کسانی که به امر این امام همام عمل کنند می توانند اعلام کنند که معرفت امام زمان را دارند.
حجت الاسلام علی محمد باقی افزود: در این میان به هر میزانی که معرفت پیدا کنند از مرگ جاهلیت خارج می شوند.
وی با بیان اینکه اگر معرفت نداشته باشیم مرگ جاهلیت داریم، گفت: اگر امام زمان (عج) را شاهد بر اعمال خود بدانیم زندگی خوبی خواهیم داشت.
حجت الاسلام باقی به این روایت که اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است اشاره کرد و گفت: شناخت امام زمان (عج) در عصر غیبت کبری با عمل به فرامین ولی فقیه امکانپذیر است.
وی افزود: در این میان اگر به ولی فقیه زمان خود معرفت پیدا کنیم می توانیم زندگی واقعی داشته باشیم.
همچنین در این آیین به تمام کسانی در مراسم حضور داشتند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
به گزارش ایرنا، نظیر این مراسم در دیگر مناطق استان خراسان شمالی برگزار شد.
پانزدهم شعبان سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان است. یگانه منجی عالم بشریت که با ظهورشان پرچم عدالت و آزادگی را در سرتاسر عالم به اهتزاز درخواهند آورد و چراغ هدایت اهل یقین، برای دستیابی به کمال و رستگاری خواهد بود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.