به گزارش ایرنا، به مناسبت نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت، آیین های جشن و شادی در جای جای دیار رنگین کمان قومیت ها و فرهنگ ها برپا شد.
مردم خراسان شمالی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان به این مناسبت خجسته گرد هم آمده و با پخش شیرینی و شربت و برپایی آیین های مولودی خوانی، میلاد فرخنده حضرت حجت (عج) را جشن گرفته و به هم تبریک گفتند.
برخی از زوج های جوان نیز آغاز زندگی مشترک خود را به این روز فرخنده و مبارک پیوند زده و طلیعه زندگی خود را به این میلاد امام زمان (ع) متبرک کردند.
به گزارش ایرنا؛ استاد مرکز تخصصی مهدویت قم در آیین محوری جشن میلاد حضرت قائم (عج)که در امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد برگزار شد، به بیان ویژگی های حکومت آن بزرگوار پرداخت و گفت: مقایسه حکومت امام زمان (عج) با سایر حکومت های طول تاریخ همانند مقایسه نور شمع با خورشید است.
حجت الاسلام علی محمد باقی با اشاره به قدرت و علم بالای امام زمان (عج) افزود: در روایات آمده که تا قبل از ظهور مهدی موعود (عج) فقط 2 باب از ۲۷ باب علم گشوده می شود و ایشان گشاینده ۲۵ باب دیگر علم هستند.
وی همچنین به بیان خصوصیات منتظران ظهور پرداخت و اظهار داشت: انتظار وظیفه ای است که در طول تاریخ بر عهده همه امت است زیرا که با گسترش حکومت الهی بسیاری از مسائل و مشکلات حل می شود.
مدیر بنیاد مهدی موعود در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دیشب در تمام مساجد، امامزادگان و حسینیه های نقاط روستایی و شهری استان مراسم جشن برپا شد که امروز نیز ادامه دارد.
حجت الاسلام موسی دانش طلب افزود: آیین احیای شب نیمه شعبان، زادروز فرخنده حضرت صاحب الزمان (ع) نیز همراه با برنامه های خاص فرهنگی در 11 نقطه استان برگزار شد.
وی اظهار داشت: این آیین در بجنورد در مسجد بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان، مسجدالنبی (ص)، مسجد شهدای شهرک شاهد، مسجد امام سجاد (ع) و مسجد امام رضا (ع) در شهرک گلستان برگزار شد.
وی یادآور شد: این مراسم در شیروان در مسجد امام سجاد (ع)، در آشخانه در مسجد جامع و صاحب الزمان (عج)، در جاجرم در مسجد صاحب الزمان (عج) و در اسفراین در محل مسجد امام حسین (ع) برپا شد.
به گزارش ایرنا امروز نیز اجتماع بزرگ منتظران ظهور در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.