به گزارش ایرنا، این آیین که از ظهر امروز با اجرای برنامه های متنوع در مسجد مقدس جمکران آغاز شده بود با اجرای برنامه احیای شب نیمه شعبان در حال پیگیری است.

** تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران از جمله برنامه هایی بود که امروز در حضور زائران این مکان نورانی در فضایی معنوی انجام شد؛ همچنین در این آیین پرچم آستان مقدس حرمین عسکریین توسط ابومهدی المهندس، فرمانده حشدالشعبی عراق به مسجد جمکران اهدا شد.

**اجرای برنامه های همخوانی توسط عاشقان امام عصر (عج) در مسجد مقدس جمکران از جمله جلوه های باشکوه این شب معنوی بود، زائران در این برنامه دعای فرج و توسل را به صورت همخوانی قرائت و تعجیل در فرج را از خداوند متعال درخواست کردند.

**مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) در گرامیداشت این شب بزرگ از دیگر جلوه هایی بود که مورد توجه زائران مسجد مقدس جمکران قرار گرفت و آنان شادی خود را در رسیدن سالروز میلاد امام زمان (عج) به نمایش گذاشتند.

**گروه سرود ارغوان نیز با اجرای سرود های مهدوی و استکبار ستیز، حال و هوایی خاص به این آیین بخشید و شور حماسه را در دل زائران مسجد جمکران زنده کرد.

**اجرای برنامه نور افشانی به صورت گسترده از تاثیرگذارترین اقدام هایی بود که در شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران به اجرا درآمد و تماشای آن لذت خاصی را به زائران بخشید.

**در ادامه این آیین گروه های تواشیح به اجرای برنامه پرداختند و دعای کمیل توسط مداحان اهل بیت (ع) قرائت شد تا مقدمه ای برای آغاز برنامه احیای شب نیمه شعبان در مسجد جمکران باشد.

** ندای یا مهدی ادرکنی مهمترین شعاری بود که امشب در سراسر زمان برگزاری آیین نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران به گوش می رسید.

** در این آیین شماری از مسئولان ملی و استانی حضور داشتند و همراه با مردم عشق و ارادت خود را به ساحت امام عصر (عج) به نمایش گذاشتند.
همه ساله در ایام نیمه شعبان عاشقان و شیفتگان حضرت ولیعصر(عج) از سراسر ایران اسلامی با تشرف به مسجد مقدس جمکران در جشن ولادت آخرین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت شرکت کرده و برای ظهور و سلامتی ایشان دست به دعا برمی دارند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.