به گزارش ایرنا مردم دوستدار اهلبیت عصمت و طهارت(ع) و تشنگان عدالت در نقاط مختلف استان خوزستان به خصوص کلانشهر اهواز از عصر روز پنجشنبه شاهد عمومی ترین و خودجوش ترین جشن و شادی بود و این برنامه های شاد و مفرح تا پاسی از شب ادامه داشت.
مردم با پخش انواع شیرینی و شربت و نذور و برخی دیگر با اطعام یتیمان و مستمندان ارادت قلبی خود را به ساحت مقدس امام عصر(عج) نشان دادند.
مساجد ، بوستان ها ، خیابان و کوچه ها و حتی فروشگاه ها و مغازه ها و بسیاری از منازل همه و همه نمادی از جشن در آنان دیده می شد.
بسیاری از خیابان های شهر اهواز مزین به بیرق سبز و قرمز شد و بسیاری از رهگذران به نوشیدن شربت دعوت شدند به گونه ای که در بسیاری از خیابان ها گره ترافیکی خودنمایی کرد.
ماموران پلیس تلاش کردند در خیابان های شلوغ کیانپارس و نادری عبور و مرور خودروها را که ناشی از پذیرایی بسیار گسترده مردم و جوانان بود سامان بخشند ولی کمتر توفیق یافتند.
در حالی که عموم مردم خوزستان به مناسبت میلاد مسعود حضرت حجت(عج) غرق در نور و شادی بود بسیاری مردم در منازل نیز مراسم احیا که در روایات رسیده از امامان معصوم(ع) بر آن تاکید فراوان شده تا صبح به راز و نیاز و خلوت با خدای خود پرداختند و برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کردند.
صبح روز جمعه دعای ندبه که با نیمه شعبان قرین شده بود حال و هوای دیگری داشت و بسیاری از جوانان اهوازی با حضور در مساجد این دعای شریف را زمزمه کرده و ملتمسانه برای فرج آن یگانه منجی عالم بشریت دعا کرده و از خداوند خواستند در ظهور آن حضرت تعجیل فرماید.
امشب نیز برنامه های متنوع و شادی در سراسر استان به صورت کاملا خودجوش تدارک دیده شده و بسیاری از وعاظ نیز در مساجد در باره فلسفه ظهور و انتظار سخنرانی می کنند.
برگزاری مسابقات بین نوجوانان و اهدا جوایز در کانون فرهنگی هنری مساجد نیز از برنامه های فرهنگی است که قرار است امشب در برخی مساجد برگزار شود.
امشب در بسیاری از مساجد استان که نام آنان از اسما امام زمان (عج) اقتباس شده برنامه های متفاوت تری تدارک دیده شده از جمله اینکه هرنوجوانی که نامش مهدی است جایزه دریافت می کند.
بنا به این گزارش با وجود گرمی هوا بسیاری از جوانان باحرارت اهوازی با برپایی داربست و نصب پارچه نوشته خود را برای جشن امشب آماده کرده اند.
در کنار این جشن ها ، تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر هیجانات ایام نیمه شعبان افزوده است.
6065/6125 خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.