به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل آستارا افزود: پیش از استقرار دولت یازدهم 18 طرح سالمسازی با 36 شناگاه در استان گیلان فعال بود و با توجه دولت تعداد طرح ها به 40 و تعداد شناگاه ها به 80 مورد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه ساماندهی ناجیان غریق باید مورد توجه هیات نجات غریق آستارا قرار بگیرد، اظهار کرد: در طول سه سال گذشته برای توسعه طرح های سالمسازی دریا در استان 70 میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافت و جهت توسعه زیر ساخت ها و خرید امکانات امداد و نجات هزینه شد.
وی تصریح کرد: خدمات انجام شده باعث رضایت عمومی مردم شد ولی باید دهیاران در طرح های سالمسازی حوزه روستاها و شهرداران در نقاط شهری جهت ایجاد تفرجگاه ها و جاذبه های گردشگری تلاش کنند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته غریقی در شهرستان آستارا وجود نداشت، گفت: با ساماندهی ناجیان غریق در نقاط خطرآفرین و مدیریت دستگاه های متولی، امسال مانند سال گذشته می توان موفق عمل کرد.
فرماندار آستارا با اشاره به اینکه طرح های سالمسازی آستارا از هفته اول خرداد ماه آماده استقبال از گردشگران است، افزود: رسیدگی به فضای ظاهری طرح سالمسازی صدف آستارا باید مورد توجه دستگاه های متولی قرار گیرد تا زمینه جلب رضایت گردشگران فراهم شود.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا نیز در این جلسه خواستار افزایش تعداد طرح های سالمسازی دریا در آستارا شد و گفت: در ساحل مخیری فضای لازم برای ایجاد چهارمین طرح سالمسازی شهرستان آستارا وجود دارد.
سرهنگ رسول عزیزی ادامه داد: نیروی انتظامی آستارا در طول تابستان از آمادگی تامین امنیت در نوار ساحلی این شهرستان برخوردار است.
سرهنگ بهزاد قنبری جانشین فرمانده سپاه آستارا نیز در این جلسه گفت: در تابستان امسال برنامه های فرهنگی سپاه نظیر جنگ شادی و برپایی نمایشگاه هنری در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا برگزار خواهد شد.
حسین انزابی رئیس هیات نجات غریق آستارا نیز تعداد مناطق خطر آفرین نوار ساحلی آستارا را 14 منطقه خواند و افزود: 80 ناجی غریق دارای کارت رسمی فدراسیون نجات غریق در آستارا فعالیت می کنند.

***
فرماندار بندر آستارا گفت: تالاب استیل یکی از ظرفیت های مهم این شهرستان است و باید با برنامه ریزی های مناسب از ظرفیت گردشگری آن جهت جذب گردشگر و سرمایه گذار استفاده شود.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش در کارگروه گردشگری آستارا در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه استاندار گیلان، محور توسعه استان در سال 96 را گردشگری اعلام کرده است، شهرستان مرزی بندر آستارا نیز با توجه به قابلیت ها و ظرفیت هایی که دارد باید برنامه های لازم را داشته باشد.
وی گفت: تالاب استیل علاوه بر مزیت های زیست محیطی و طبیعی از جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز مهم است و با اقدامات مناسب و حفظ بافت طبیعی آن، می توان مردم را از این نعمت خدایی و طبیعی بهره مند کرد.
در این جلسه با کلیات طرح شهرداری آستارا در خصوص اصلاح و بهسازی اطراف تالاب استیل موافقت و مقرر شد نظر کارشناسی سازمان های مربوطه اخذ شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و تالاب استیل آن با وسعت 138 هکتار از مناطق گردشگری این شهرستان است.
دریافت خبر: هدایتی ، عیسی پاشاپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124 /6070 /7105
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.