به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پنجشنبه در نشست ستاد گرامیداشت جشن نیمه شعبان اظهارکرد: باید حضور مردم در این جشن باشکوه و آبرومندانه باشد و در سال های آینده با برنامه ریزی بهتر و کاملتر این جشن برگزار شود.
وی اظهارامیدواری کرد که با همکاری ستاد گرامیداشت جشن نیمه شعبان، در میلاد امام عصر(عج) در مرکز خراسان شمالی حرکت خوب و خودجوشی رقم بخورد و برای این استان منشا تحول فکری، فرهنگی و ولایی باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: جشن نیمه شعبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آثار معنوی و برکات بسیاری در زندگی انسان دارد.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری افزود: انسان هایی که پیرو راه ائمه(ع) و امام زمان (عج) هستند و در این مسیر خدمت می کنند، تایج آن را در زندگی خودشان مشاهده می کنند.
وی با بیان اینکه خدمت کردن در این راه در زندگی و نسل آینده ما اثرگذار است اظهارکرد: باید جشن نیمه شعبان به طرز باشکوه و در شان خراسان شمالی و مردم بجنورد برگزار شود.
حجت الاسلام سالاری گفت: برای نخستین بار در روز میلاد امام عصر(عج) مردم مرکز استان ساعت 10 صبح در مقابل مسجد حجت ابن الحسن(ع) تجمع می کنند و پس از خواندن دعای ندبه از این محل به سمت بارگاه امامزاده سید عباس (ع) حرکت می کنند.
وی اضافه کرد: جشن نیمه شعبان در محل امامزاده سید عباس(ع) با اجرای برنامه هایی مانند مداحی و مولودی برگزار و پایان مراسم هم به نماز جماعت ظهر و عصر ختم می شود.
حجت الاسلام سالاری گفت: در این جشن نیز به اسامی مهدی و القاب امام عصر(عج) هدایایی به قید قرعه اهدا می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.