حجت الاسلام عظی آسوده یدکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران باعث وارد آمدن خسارت به 28 مسجد و حسینیه و پنج آرامگاه امام زاده هادر این استان شد.
وی افزود: از مجموع خسارات وارده بیشترین آنها در بجنورد با 20 میلیارد ریال و شیروان با چهار میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.
حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: آسیب های وارده به مساجد و حسینیه ها و امام زادگان از 20 تا 100 درصد برآورد شده که به صورت ریزش سقف، دیوار و تخریب سرویس بهداشتی و نفوذ آب به داخل بوده است.
وی افزود: این آسیب ها به جز در شهرستان اسفراین در تمامی شهرستان های استان بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: بیشترین آسیب های وارده به مساجد روستاهای استان به دلیل بافت قدیمی آنها وارد آمده که در مسیر سیل و حاشیه رودخانه ها قرار دارشتند به طوری که مسجد یک روستا را به طور کامل آب برد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن بیشتر امام زاده ها در فضاهای مرتفع آسیب وارده به آنها بیشتر از ناحیه بارندگی ها بوده و سیلاب خسارتی به این بخش ها وارد نکرده است.
حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: در این راستا فقط آرامگاه پنج امام زاده استان دچار خسارت هایی از قبیل تخریب دیوار و سقف شدند که مجموع خسارت وارده به آنها کمتر از یک میلیارد ریال بوده است.
به گزارش ایرنا؛ خراسان شمالی دارای 168 بقعه متبرکه و حدود یک هزار و 500 مسجد، تکیه و حسینیه است.
خراسان شمالی پنج هزار و 619 موقوفه و 11 هزار و 699 رقبه دارد.
نوروز امسال نیز 9 وقف جدید در این استان به ثبت رسیده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 17 مورد بوده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.