علی خدادادی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این افراد در مناطقی از شهرستان های هفتکل، شوشتر، مسجد سلیمان، آبادان، باغملک، لالی، ایذه، گتوند، رامهرمز، خرمشهر، اندیکا، بهبهان و اندیمشک امداد رسانی شده اند.
وی گفت: 10 منزل مسکونی در روستای بن سوار شهرستان باغملک بر اثر بارش باران و ریزش کوه تخریب شدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: همچنین یک چوپان در روستای گاوخفت شهرستان لالی بر اثر جاری شدن سیلاب مفقود شده بود که بعد از چند ساعت جستجو زنده پیدا شد.
خدادادی ادامه داد:بر اساس اطلاعاتی که به دست این جمعیت رسیده است روستای باجول ایذه در محاصره سیل است که نیروهای امدادی هلال احمر به این منطقه اعزام شده اند.
وی گفت: اقلام مورد نیازی چون مواد غذایی، چادر ، آب آشامیدنی و مواد شوینده به مناطق سیل زده استان ارسال شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در حال حاضر محورهای ارتباطی بهبهان- گچساران، اندیکا - شهر کرد و ایذه - شهر کرد و نیز محور قدیم اندیمشک - خرم آباد به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود هستند.
بر اساس این گزارش، در پی پیش بینی بارش شدید از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
ستاد بحران خوزستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
با طغیان رودخانه مرزی اروند، معابر شهری اروندکنار دچار آبگرفتگی شده و تعدادی از روستاها در محاصره سیلاب قرار گرفته اند.
ورود سامانه بارشی از اواسط روز شنبه موجب افزایش ابر، رگبار باران ، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به تبع آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دراستان خوزستان شده است . بیشترین بارشها در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوزه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون گزارش شده اند.
هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در استان از ابتدای سال زراعی جاری (01مهر 97) تا (26 اسفند97) را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.