به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: بیمه در کشور ضعیف و در استان ما ضعیف تر است به طوری که هم اینک ضریب بیمه در دنیا 8 و در کشور ما 2 است که البته آن هم شامل بیمه های اجباری است.
وی با اشاره به تحمل هزینه های بالا توسط بیمه ها، افزود: باید تدبیر اساسی برای چگونگی استفاده از ظرفیت بیمه ها، به ویژه برای افرادی که دچار ضعف مالی هستند، اندیشیده شود.

* دستور به تشکیل کمیته خیران کمک به سیلزدگان
شجاعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران، دستور تشکیل کمیته خیران برای استفاده از این ظرفیت برای کمک به سیلزدگان را داد و گفت: باید از تمامی فرصت ها استفاده کنیم تا بازسازی مناطق سیل زده با کیفیت و در شان و شایسته مردم باشد.
وی یادآور شد: اگر هم قرار است کمکی در بخش هایی به سیل زدگان صورت گیرد باید حتما با هماهنگی مدیریت بحران باشد و هیچ شهرستانی به تنهایی اقدام نکند تا با ارزیابی و تشخیص اولویت ها، همگان از این کمک ها بهره مند شوند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه باید ظرفیت بخش خصوصی به طور کامل به کارگیری شود، گفت: ادارات دولتی به جز پیگیری سیل، امور جاری دارند بنابراین باید جایگاه بخش خصوصی در کمک ها تعریف شود تا باعث ایجاد درآمد و درگیر کردن کسب و کارها شود.
شجاعی بر پرهیز از موازی کاری تاکید و اظهار کرد: باید کمک ها شناسنامه دار، با اولویت و در زمان خود صورت گیرد تا کسانی که واقعا استحقاق دارند از کمک ها برخوردار شوند.

* ضرورت لایروبی بستر رود اترک
شجاعی گفت: طول رود اترک در خراسان شمالی 350 کیلومتر است و بستر بسیاری از شاخه های این رودخانه همسطح زمین های کشاورزی شده که باید نسبت به لایروبی آن اقدام شود.
استاندار خراسان شمالی بر اعلام ارقام واقعی خسارات سیل تاکید کرد و گفت: باید بخشی از نداشته های استان در فرصت پیش آمده جبران شود.
وی اولویت جبران خسارات سیل را مربوط به بخش مسکن دانست و افزود: در ابتدای امر ساخت 400 واحد، که عمده آنها روستایی است و به طور کامل تخریب شده اند در اولویت قرار دارد.
وی از ابنیه راه ها به عنوان اولویت بعدی اختصاص اعتبارات سیل یاد کرد و اظهار داشت: هم اینک با کوچکترین بارندگی راه های استان دچار مشکل می شوند بنابراین نباید اعتبارات را صرف مسائل دیگر کرد تا مردم دچار مشکل نشوند.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر به کارگیری تمام ظرفیت های استان، گفت: باید از توان پیمانکاران و مهندسان برای ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده بهره گرفت.
وی همچنین توجه به زنان روستایی آسیب دیده در سیل را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید نگاه وسیع تری به حوزه بانوان، به ویژه زنان بی سرپرست و بدسرپرست داشت تا دچار مشکل نشوند.
به گزارش ایرنا؛ در این نشست اعضای شورا نیز پیشنهادهای خود در خصوص تسریع روند بازسازی مناطق سیل زده استان را ارائه دادند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.