به گزارش ایرنا رضا رجب زاده، روز پنجشنبه در نشست کارگروه سیل و طغیان رودخانه ها که در محل شیرین دره، بزرگترین سد استان برگزار شد، با اشاره به پیش بینی بارش در هفته آینده، افزود: همه دستگاه های استان آمادگی لازم برای این بارندگی ها را دارند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی با تاکید بر شناسایی نقاط شهری که برای جمع آوری آب های سطحی آن طرحی اجرا نشده، گفت: ضروری است شهرداران استان با آسیب شناسی لازم، مشکلات این نقاط را برطرف کنند.

* آسیب 459 میلیارد ریالی به رودخانه ها
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: سیلاب های اخیر 459 میلیارد ریال به رودخانه ها، مسیل ها و تاسیسات آبی استان خسارت وارد کرده است.
رجب زاده با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفانی که اقدام به تخریب حریم رودخانه ها، ساخت و ساز و کشاورزی در آن کرده اند،گفت: تصرف منابع طبیعی و ملی تبعات ناخوشایندی دارد و با همراهی دستگاه قضا با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.
وی افزود: تصرف حریم رودخانه ها، برداشتهای غیرمجاز، تخریب اراضی شیب دار و سازه های غیر اصولی از عوامل اصلی بروز خسارات سیل است.
وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات زیادی که از ناحیه سیلاب های اخیر در استان ایجاد شده، مدیران استان باید در حوزه های آب منطقه ای و آبخیزداری، به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند.

*بجنورد مشکل آب تابستانی نخواهد داشت
وی با اشاره به ورود سیلاب به داخل سد شیرین دره و ایجاد مشکل در تامین آب شهروندان برخی نقاط مرکز استان، گفت: تا پیش از تابستان تجهیزات آب گیری از سد به طور کامل راه اندازی می شود تا بجنورد در تابستان مشکلی در زمینه آب نداشته باشد.
رجب زاده بیان کرد: اکنون نیز با تمهید شرکت آبفای استان و نصب موقت تاسیساتی، آب از سطح مخزن سد برداشت می شود که با نهایی کردن این طرح، مشکل به صورت دائم حل خواهد شد.
سد شیرین دره با ظرفیت 65 میلیون و 800 هزار مترمکعب آب، بزرگترین سد استان خراسان شمالی محسوب می شود.
خسارت سیلاب های بهار امسال در استان خراسان شمالی بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
7183/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.