عبدالله یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این خسارات سه هزار و 840 میلیارد ریال مربوط به بخش باغی و 160 میلیارد ریال مربوط به بخش زراعی بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارد شده مربوط به تاکستان ها و باغ های گردو است، افزود: همچنین باغهای بادام، زردآلو، سیب و سایر محصولات نیز دچار خسارت شده اند.
وی اظهار داشت: بیشترین خسارت باغ های استان در شهرستان شیروان و فاروج و کمترین آن نیز در شهرستان بجنورد بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: البته با گرم شدن تدریجی هوا، باغ های انگور فرصت جوانه زنی مجدد دارند اما این مساله در خصوص باغ های گردو صدق نمی کند.

* 34 هزار و 786 هکتار از باغ ها و مزارع زیر چتر بیمه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه 34 هزار و 786 هکتار از کشتزارهای استان بیمه هستند، گفت: از این سطح هشت هزار و 162 هکتار باغ و 26 هزار و 624 هکتار کشتزار است.
یوسفی افزود: بر این اساس سطح بیمه باغ های استان 21 درصد و مزارع 9 درصد است.
وی اظهار داشت: از مجموع سطح بیمه شده در حوزه باغی، پنج هزار و 800 هکتار مربوط به تاکستان ها است.
وی از کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند و افزود: با وجود تعهد دولت نسبت به پرداخت سهم باغداران در بیمه تاکستان ها، تاکداران از این امر استقبال کمرنگی دارند.
به گزارش ایرنا 44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و شغل 41 درصد مردم استان وابسته به حوزه کشاورزی است.
میزان خسارت وارد شده از ناحیه سیلاب های بهار امسال به بخش کشاورزی خراسان شمالی هفت هزار و 800 میلیون ریال برآورد شده بود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این استان تولید می شود.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.