دکتر عبدالله یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شامل 156 هکتار از اراضی زراعی و 18 هکتار از اراضی باغی است که عمدتا مربوط به شهرستان مانه و سملقان است.
وی افزود: همجنین بر اثر سیل اخیر افزون بر 500 راس دام سبک و سنگین در این استان تلف شدند و 50 تن علوفه دامداران نیز از بین رفت.
یوسفی اظهار داشت: این در حالی است که حدود 200 کیلومتر راه دسترسی بین مزارع و 58 کیلومتر کانال انتقال آب نیز به همراه 107 مورد آب بندان و 80 دستگاه موتور پمپ نیز تخریب شدند.
وی گفت: بر اساس آمار اولیه میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی تا الان افزون بر یک هزار و 160 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: آمار خسارات برآورد شده تا امروز بیشتر مربوط به شهرستان مانه و سملقان است و با توجه به وقوع سیل و خسارت در سایر شهرها بویژه در راز و جرگلان قطعا میزان خسارات بیشتر از این خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر به منظور جبران بخشی از خسارت دامداران و کمک به آنها 500 تن علوفه و 50 تن سبوس با نرخ مصوب در نظر گرفته شده که توزیع شهرستانی آن انجام گرفته است.
وی افزود: هم اینک گزارش های مربوط به میزان خسارات وارده توسط مدیریت بحران استانداری در حال انجام است تا در زمینه جبران بخشی خسارات تمهیدات لازم از قبیل پرداخت تسهیلات اندیشیده شود.
بارندگی های اواخر هفته گذشته که در برخی مناطق استان خراسان شمالی منجر به سیل موجب وارد خسارت به تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.