سرهنگ رحمان اسپیدکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش 11 درصدی تصادفات جرحی، گفت: بیشترین تصادفات جرحی استان با 7.5 درصد مربوط به شیروان است.
وی اظهار داشت: از مجموع جانباختگان امسال حوادث رانندگی 12نفر عابر پیاده، سه نفر سرنشین بوده اند و 59 درصد آنها را رانندگان تشکیل می دادند.
سرهنگ اسپیدکار، اوج وقوع تصادفات را ساعات 20 تا 22 دانست و گفت: سواری با 15 درصد و موتورسیکلت با 13 درصد بیشترین وسایل نقلیه دخیل در تصادفات بوده اند.
وی افزود: هم اینک از مجموع 46 نقطه حادثه خیز استان 34 نقطه اصلاح شده و 12 نقطه دیگر در حال سامان دادن است.
وی فعال سازی قرارگاه کاهش تصادفات، توزیع کلاه ایمنی و برنامه های فرهنگی را از اقدامات پلیس برای کاهش آمار تصادفات دانست و گفت: شهرداری ها توان مالی لازم برای رفع نقاط حادثه خیز را ندارند و تا کنون در این زمینه ضعیف عمل کرده اند.
سرهنگ اسپیدکار، نبود دوربین ثبت تخلف سرعت در شهرها، ضعف در حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز، کمبود توقفگاه در هسته مرکزی شهرها، تداخل شدید جمعیت سواره و پیاده و ضعف همکاری بیمه ها و سازمان های متولی در تولید برنامه های آموزشی را از مشکلات ترافیکی استان برشمرد.
وی گفت: ضعف سازمان ها در ایمن سازی گذرگاه عابران پیاده، تجمع مراکز تجاری و پزشکی در هسته مرکزی شهر و توان مالی کم شهرداری برای رفع نواقصی که پلیس راهور اعلام می کند، از دیگر مشکلات این حوزه است.
وی بر اصلاح گذرگاه ویژه عابران، اصلاح و تکمیل روشنایی معابر، رفع نقاط حادثه خیز، همکاری برای ساماندهی موتورسواران و اجرای درست طرح جامع ترافیک تاکید کرد.
به گزارش ایرنا؛ آمار کل جانباختگان غیرقطعی تصادفات رانندگی استان در 11 ماهه امسال 228 نفر بوده که در مقایسه با 277 نفر پارسال 18 درصد کاهش دارد.
از مجموع فوتی ها 36 نفر در حوزه درون شهری بوده که نسبت به 46 نفر مدت مشابه پارسال 22 درصد کاهش داشته است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.