رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا عصر یکشنبه در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 40 نفر از محیط بانان، نیروهای خدمات شهری شهرداری و دوستداران طبیعت از حاشیه تالاب استیل آستارا، حدود یک تن زباله جمع کردند.
محمدرضا روشنی بیان کرد: ضایعات حاصل از بسته بندی محصولات کشاورزی در کارگاه های مختلف آستارا، تهدیدات زیست محیطی به همراه دارد و زباله های اغلب کارگاه ها در حاشیه استیل رها می شود.
روشنی اضافه کرد: دارندگان امکانات سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی باید پسماند کارگاه های خود را به محل دفن زباله در داداش آباد منتقل و از ریختن آن به طبیعت خودداری کنند.
وی گفت: برنامه های فرهنگی محیط زیست بهانه ای برای حفاظت از این گنجینه خدادادی است و از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری، خشکی تالاب و رودخانه ها و تولید پساب و پسماندهای کشاورزی و صنعتی، محیط زیست را به خطر انداخته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا افزود: محیط بانان در تعطیلات نوروز در پارک طبیعت گردی حیات وحش آستارا، کیسه های زباله توزیع خواهند کرد تا با همکاری گردشگران، زباله در طبیعت رها نشود.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت از مناطق گردشگری آستاراست و در این شهرستان روزانه به طور میانگین، 120 تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.