به گزارش ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در این آیین که در حوزه علمیه باقرالعلوم راز برگزار شد، گفت: مردم ما دل در گرو انقلاب دارند و از سویدای دل به آن عشق می ورزند و گوشت و پوست آنها با حب انقلاب و ولایت فقیه عجین شده است.
ولی الله حیاتی، با اشاره به گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمنان تلاش های بسیاری کردند با به کاربستن توطئه های ریز و درشت، مردم ما ۴۰ سالگی انقلاب را نبینند ولی تمام توطئه های آنان با همت مردم نابود شد.
وی اولین عامل ماندگاری انقلاب را نقش بی بدیل رهبری و ولایت فقیه به عنوان عمود خیمه انقلاب دانست و افزود: رهبری در روزگار سخت با کلام نافذ خود انقلاب را به بهترین نحو ممکن هدایت کرد و در مسیر درست قرار داد.
حیاتی، نقش رهبری را در تاریخ انقلاب، پیروزی و شکوه آن استثنایی و بی بدیل خواند و گفت: مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب در کنار رهبری نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب و پیشبرد آن داشته و دارند.
وی افزود: مردم ما با تمام وجود دل در گرو انقلاب دارند و به آن عشق می ورزند که گواه آن نیز حضور گسترده آنها در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: مردم ما در ۲۲ بهمن امسال به صحنه آمدند تا اعلام کنند که علی رغم همه ناملایمات و فشارهای موجود و تنگدستی ها، به پای انقلاب، شهدا و رهبری ایستاده اند و وضعیت امور معیشتی بر ارادت آنان به انقلاب اثر نمی گذارد.
حیاتی گفت: امروز دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی با محوریت معیشت مردم، توطئه های بسیاری علیه کشور ما طراحی کرده، غافل از اینکه از این توطئه ها هم سربلند بیرون می آییم.
وی با تاکید بر وحدت و همدلی بین مردم از این عامل به عنوان دیگر رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: نمونه بارز این وحدت در شهرستان رازوجرگلان است که شیعه و سنی در کنار هم همزیستی مسالمت آمیزی دارند.
وی افزود: برای دفاع از انقلاب خون پیروان مذاهب تشیع و تسنن درهم آمیخته و تمام قومیت ها ید واحده شده و در مقابل دشمن ایستادند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: امروز بیش از آنکه شهدا نیازمند برگزاری این محافل باشند ما نیازمند بزرگداشت شهیدان هستیم زیرا آنان با رفتن خود درس استقامت و پایداری به ما دادند.
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار داشت: شهدا افتخاری بزرگ برای مردم ما هستند.
سردار سیدحسن مرتضوی از شهدای اهل تسنن به عنوان سند افتخار اهل سنت منطقه خراسان شمالی یاد و ابراز امیدواری کرد که در راستای تحقق گام دوم انقلاب، شیعه و سنی با وحدت مستحکم در جهت رسیدن به اهداف ولی امر مسلمین گام بردارند.
شهرستان مرزی راز و جرگلان حدود 70 هزار نفر جمعیت دارد که عمده آنان را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.