به گزارش ایرنا، روح الله براتیان روز چهارشنبه در مراسم جشن درختکاری، توسعه تفرجگاه ها را از جمله راهبرد مهم برای افزایش نشاط و شادابی مردم دانست و اظهار داشت: فقط برای پارک دوبرار با 95 هکتار گستره به عنوان بزرگترین پارک شهری 65 میلیارد ریال در هشت ماهه امسال هزینه شده است.
وی با اشاره به پیشرفت 95 درصدی این پروژه، افزود: تمام زیرساخت های مورد نیاز اعم از پارکینگ، سرویس بهداشتی، راه دسترسی، امکانات بازی، استخر و آبشار و آلاچیق برای آسایش مردم در آن فراهم شده و تلاش داریم برای روز طبیعت آماده کنیم.
براتیان گفت: همچنین 20 درصد طرح توسعه پارک باباامان نیز امسال در تابستان با پنج میلیارد ریال اعتبار انجام شده و 25 میلیارد ریال نیز از محل زیرساخت های گردشگری به صورت 100 درصدی تخصیص یافته است.
وی تعداد پارک های بجنورد را در حال حاضر 60 پارک اعلام کرد و افزود: از این تعداد 20 پارک تجهیز شده و 40 پارک در دست انجام است.
شهردار بجنورد اظهار داشت: امسال با مشارکت خوب شهروندان با وجود تمام مشکلات اقتصادی، افزون بر یک هزار و 300 میلیارد ریال درآمدهای شهرداری از محل منابع مردم تامین شد.
وی از پایان مناقصه 100 میلیارد ریال روکش آسفالت شهر بجنورد خبر داد و گفت: 100 درصد منابع این طرح تامین شده و به وسعت 250 هزار متر مربع طی چند روز آینده انجام می شود.
براتیان با اشاره به تامین حواله 500 تن قیر، اظهار داشت: این پروژه 17 اسفندماه آغاز می شود که تمام سهمیه تعیین شده هم برای حاشیه شهر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار داشت: این استان افزون بر دو میلیون و 33 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 72 درصد مساحت استان را تشکیل می دهد.
رضا رجب زاده افزود: امروز شاهد افزایش روند از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل ها هستیم که نیاز به فرهنگ سازی بیشتر برای محافظت از این عرصه ها داریم.
وی یادآور شد: در این راستا ایجاد طرح جامع کمربند سبز در تمام شهرها در دست انجام است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به اینکه شرایط منابع طبیعی در استان خوب است، گفت: هم اینک در سطح استان 434 هزار هکتار جنگل داریم که سرانه جنگل نیم هکتار برای هر نفر است که چند برابر سرانه کشوری است.
حسن وحید افزود: امسال در راستای توسعه فضای سبز بالغ بر 220 هزار اصله نهال جنگلی، مرتعی و بیابانی در اراضی کشت شده است.
وی با اشاره به یک میلیون و 400 هزار هکتار عرصه مراتع استان اظهار داشت: این مراتع از غنی ترین مرتع منطقه شمال خراسان است که به عنوان نگین سرسبز در خراسان شمالی تجلی می کند.
وحید یادآور شد: در سال جاری 200 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای 290 هزار متر مکعب عملیات خاکی منابع طبیعی استان اختصاص یافت که تاثیر زیادی در جلوگیری از فرسایش خاک دارد.
این آیین با شرکت شمار زیادی از مردم و دانش آموزان و نونهالان در محل پارک زیبای 95 هکتاری دوبرار بجنورد برگزار شد که با کاشت نهال توسط شهروندان در محل این پارک خاتمه یافت.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.