حسن نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این استان سه مرکز اصلاح نژاد دام به مددجویان نهادهای حمایتی معرفی و در سامانه ثبت شده است که مجریان طرح های اشتغال زا در مناطق روستایی و عشایری، برای دریافت تسهیلات می بایست تنها از این مراکز دام خود را تهیه کنند.
وی افزود: انحصاری بودن بازار سبب افزایش قیمت بره ها در این مراکز اصلاح دام شده است.
وی خاطرنشان کرد: البته مشکل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال حل شدن است و تلاش داریم تا مراکز بیشتری در سامانه بانک کشاورزی ثبت شود و بازار منحصر به سه مرکز مزبور نباشد.
نوری گفت: یکی از رویکردهای ما در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر، ارتقای بهره وری در فعالیت های کشاورزی است از این رو مجریان طرح ها مکلف هستند دام اصلاح شده خریداری کنند تا به سود مناسب دست یابند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تاکید کرد: از همان ابتدا رویکرد بر این بود که وام ها به طرح های صنعتی داده شود و دامداری از حالت معیشتی و سنتی خارج شود و قرار بود تسهیلات تنها به پرورش دام اصلاح شده پرداخت شود.
بر اساس این گزارش، خراسان شمالی قطب کشاورزی و دامداری کشور است و شمار زیادی از متقاضیان دریافت وام های اشتغال زا درخواست اجرای پرورش دام کرده اند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.