حسن لنگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح، 40 درصد از دانش آموزان پایه ششم در مدارس تحت پوشش قرار می گیرند.
وی افزود: در طرح غربالگری، مشکلات ساختار قامتی دانش آموزان و یا موارد مشکوک، توسط معلمان شناسایی و افراد برای اصلاح، به کانون حرکات اصلاحی معرفی می شوند.
وی گفت: کانون حرکات اصلاحی بجنورد، بزرگترین و مجهزترین کانون کشور است که سال گذشته راه اندازی شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه خدمات حرکات اصلاحی در برخی از شهرستان های استان قابل ارائه و در حال انجام است خاطرنشان کرد: برای راه اندازی سالن حرکات اصلاحی در شهرستان های شیروان و اسفراین 15 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.
لنگری گفت: اولویت ما، شناسایی مشکلات و ناهنجاری قامتی دانش آموزان در پایه ابتدایی است و امسال غربالگری این مشکلات در دانش آموزان پایه ششم در دستور کار است.
وی در باره تاثیر حرکات اصلاحی در رفع مشکلات ناهنجاری های قامتی دانش آموزان اظهار داشت: تلاش داریم تا با آگاه سازی و آموزش به دانش آموزان و مشق حرکات اصلاحی، مشکلات حل شود البته با این اقدامات، 70 تا 80 درصد مشکلات اصلاح می شود.
وی با بیان اینکه ناهنجاری در گردن و شانه، شایع ترین ناهنجاری در میان دانش آموزان است افزود: یکی از علت های مهم بروز این ناهنجاری، استفاده از گوشی و تبلت است و کیف های سنگین هم علت مشکل ناهنجاری در شانه های دانش آموزان است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در صورتی که مشکل دانش آموزان با حرکات اصلاحی حل نشود، برای درمان به مراکز درمانی معرفی می شوند، البته این خدمات با هزینه های بسیار اندک به دانش آموزان پرداخت می شود.
165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.