حمزه بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موسسات برای رهن حداقل فضای مورد نیاز نیز مشکل کمبود بودجه و اعتبار دارند.
وی این مساله را از مشکلات اصلی این حوزه دانست و گفت: در مجموع اعتبارات قرآنی و فرهنگی در کشور ضعیف است و جوابگوی حوزه حمایتی برای اجرای برنامه ها نیست.
بابایی یادآور شد: هر ساله اعتباراتی در سازمان برنامه و بودجه برای این حوزه ها پیش بینی می شود ولی این امر در حوزه تخصیص ها به صورت 100 درصدی محقق نمی شود.
وی این وضعیت را موجب ایجاد نقصان و آسیب در برنامه های قرآنی و فرهنگی خواند و گفت: موسسات قرآنی نیاز به فضا و مکان مناسب برای انجام فعالیت های قرآنی خود به ویژه در حوزه تخصصی و ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه هدف دارند.
وی گفت: در حوزه مردمی نیز فرهنگ سازی در این حوزه نیاز است تا در کنار تامین نیازهای مادی خود به نیازهای معنوی نیز بیشتر توجه کنند.
بابایی افزود: این شرایط در بین مردم تا حدی بهتر شده ولی هنوز در حد مطلوب نیست.
وی آموزش و یادگیری قرآن را جزو حقوق فرزندان بر والدین دانست و گفت: باید خانواده ها به این نتیجه برسند که در کنار هزینه های مادی سبد خانوار، یک ردیف هم برای هزینه آموزش قرآن باز کنند.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر فرهنگ سازی کمک در حوزه قرآن، گفت: در هنگام صحبت از کار خیر، عمدتا نگاه ها به سمت مسائل کلان می رود در حالی که این امر می تواند در حوزه قرآنی هم مصداق داشته باشد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی یک هزار و 364 مسجد و 169 بقعه متبرکه دارد که از این تعداد 454 مسجد و 37 بقعه در بجنورد واقع است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.