به گزارش ایرنا عباس اهرابی دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهارکرد: اکنون کمیته امداد استان به سه هزار و 600 یتیم خدمات ارائه می دهد.
وی میزان صدقات جمع آوری شده در خراسان شمالی در 10 ماه سال جاری را 36 میلیارد ریال ذکرکرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه نیز 85 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که از این میزان 53 میلیارد ریال در امور محرومین و بیش از 30 میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.
اهرابی در بخش دیگر سخنانش میزان مشارکت های مردمی در 11 ماه امسال را در سطح استان، 444 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 80 میلیارد ریال برای ساخت مسکن هزینه شده است.
وی در ادامه اظهارکرد: در آستانه عید نوروز 802 پایگاه در قالب جشن نیکوکاری برای جمع آوری کمک های مردمی این استان پیش بینی شده است.
وی افزود: از این تعداد 16 پایگاه ثابت، هشت پایگاه سیار است و همچنین اینکه 56 مسجد، 626 مدرسه ، 59 مرکز نیکوکاری و 37 پایگاه روستایی و بسیج نیز در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی همچنین ادامه داد: 140 هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری نیز در مدارس سطح استان توزیع شده است.
وی گفت: پیش بینی می شود که در جشن نیکوکاری امسال که در روزهای شانزدهم، هفدهم و هجدهم اسفندماه جاری به مدت سه روز برگزار می شود، مردم استان حدود 40 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در این دیدار گفت: دستگیری و خدمت به محرومان بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: وابسته بودن امر بدی است و فرقی ندارد که این وابستگی به نهادی مانند کمیته امداد و یا به کشوری مثل آمریکا باشد، بهترین لذت زندگی کردن در این است که انسان بتواند بر روی پای خود باشد و مستقل باشد.
وی گفت: سیاست توانمندسازی در کمیته امدادامام خمینی(ره) که خوشبختانه رو به رشد می باشد،امر مبارکی است که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
اکنون 30 هزار خانواده محروم با جمعیت 54 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.