عباس اهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر اینکه بیش از 90 درصد این مبلغ برای امور نیازمندان مصرف شده است اظهارکرد: منابع زکات به سمت ساخت و سازهای عمرانی در روستاها حرکت داشت در حالی که امسال بارویکرد جدید این منابع صرف امور نیامندان شد.
وی با بیان اینکه روستائیان خراسان شمالی در پنج ماه سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند گفت: زکات جمع آوری شده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 201 درصد رشد داشته است.
اهرابی همچنین اضافه کرد: امسال توسط مردم این استان بیش از 15میلیارد ریال صدقه پرداخت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیارد ریال بود که در این زمینه امسال شاهد رشد 18 درصدی بودیم.
وی گفت: وضعیت مشارکت مردم خراسان شمالی در طرح های مختلف این نهاد امسال رشد خوبی داشته و طبق آخرین آمار، کمک های مردمی از رشد 61 درصدی برخوردار شده است.
اهرابی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در پنج ماهه سال گذشته بیش از 100 میلیارد ریال کمک های مردمی در حوزه های مختلف جمع آوری کرده که این رقم در مدت مشابه امسال به 170 میلیارد ریال افزایش داشته است.
اکنون 33 هزار خانواده با 53 هزار نفر جمعیت تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.