حمزه بابایی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این تعداد 34 موسسه از اداره کل تبلیغات اسلامی،10 موسسه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 2 موسسه به طور مشترک از 2 اداره کل مذکور مجوز فعالیت دارند.
وی ادامه داد: نزدیک به هشت موسسه قرآنی نیز در حال تکمیل پرونده برای صدور مجوز هستند که یکی از آنها به مرحله ثبت شرکت ها رسیده است.
وی گفت: عمده مشکلات موسسات قرآنی در خراسان شمالی موضوع فضای آموزشی است، به طور غالب این موسسات مستاجر نشین و یا در منازل شخصی خود، کلاس های آموزشی را دایر می کنند.
بابایی مقدم تاکید کرد: نیاز است مسئولان در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.
وی در ادامه افزود: 10 تا 15 درصد از فعالیت های موسسات قرآنی در خراسان شمالی مربوط به حوزه پیش دبستانی است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا رغبت افراد در سنین بالاتر به این موسسات کم است اظهارکرد: آموزش در فضای جذاب می تواند برای افراد متقاضی انگیزه ساز باشد و حضور آنها را در این مراکز پررنگ کند.
بابایی مقدم اضافه کرد: از سوی دیگر باید خانواده ها نیز برای آموزش قرآن هزینه کنند، هنوز این مهم در جامعه به صورت یک فرهنگ نهادینه نشده و مورد غفلت واقع شده است در حالیکه فرهنگ قرآنی بهترین دستمایه تربیتی و فرهنگی برای خانواده هاست.
وی گفت: گسترش و نشر این موضوع در جامعه و در میان خانواده ها نیاز به حمایت های بودجه ای دارد که متاسفانه این امر در سطح کلان و استانی ضعیف است و نیاز است مسئولان مربوطه در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.