رضا جباران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی مشکلات تداخل اراضی مربوط به چند دهه گذشته است و بعضا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و یا مردم بر سر مالکیت زمین ها دچار اختلاف شده اند.
وی افزود: این اختلاف میان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مردم منجر به تشکیل پرونده هایی در دستگاه قضا شده است.
جباران اظهار داشت: تلاش داریم تا اختلاف مالکیتی زمین ها در کمیسیونی متشکل از نمایندگانی از جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک، امور اراضی و منابع طبیعی حل شده و منجر به کاهش پرونده ها در محاکم قضایی شود.

* 118 هزار هکتار زمین استان رفع تداخل شده است
جباران گفت: از ابتدای اجرای قانون رفع تداخل اراضی تاکنون پرونده 118 هزار هکتار زمین در قالب 58 پلاک در کارگروه رفع تداخلات اراضی استان رسیدگی و رفع اختلاف شده است.
وی افزود: ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که مربوط به رفع تداخل اراضی است در سال 95 ابلاغ و از اوایل سال 96 اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه رفع اختلافات مالکیتی اراضی به اجرای طرح کاداستر کمک می کند، گفت: تا زمانی که مشکل تداخل اراضی حل نشود، طرح کاداستر هم قابلیت اجرایی ندارد.

* وجود 1408 پلاک اختلافی در استان
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکهزار و 408 پلاک در استان در زمینه تداخلات اراضی باید مورد بررسی قرار گیرد که وسعت آن 400 هزار هکتار پیش بینی شده است.
جباران گفت: از این تعداد تاکنون 58 پلاک مورد رسیدگی قرار گرفته و منجر به رفع تداخل شده و 300 پلاک هم در دست نقشه برداری است.
وی افزود: خراسان شمالی از استان های پیشرو در زمینه رفع تداخلات اراضی است.
جباران گفت: مشکل تداخل اراضی در شهرها و حریم شهرها هم وجود دارد که در صورت درخواست راه و شهرسازی، شهرداری و یا مراجع قضایی در کمیسیون مربوط مورد رسیدگی قرار می گیرد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.