سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، به 102 فقره پرونده تخریب و تصرف زمین های ملی رسیدگی شد.
وی افزود: در سال گذشته هم به 269 فقره پرونده تخریب و تصرف زمین ملی به وسعت 632 هکتار رسیدگی شده است.
وی خاطرنشان کرد: نیمه نخست امسال 222 فقره پرونده تخریب و تصرف زمین های ملی در استان تشکیل شده است که وسعت این زمین ها 352 هکتار است.
سرهنگ حیاتی در بخش دیگر سخنان خود در باره آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی استان گفت: بیش از 90 درصد از آتش سوزی ها سهوی است و عامل انسانی دارد.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، 12 فقره آتش سوزی در سطح 74.26 هکتار از عرصه های طبیعی استان گزارش شده است افزود: در سال گذشته 41 فقره آتش سوزی در 289.82 هکتار از عرصه های مرتعی و جنگلی استان به ثبت رسیده است.
وی کمبود نیرو را از مشکلات برای حفاظت از عرصه های طبیعی عنوان کرد و گفت: در شرایط استاندارد و مناسب، هر نیروی یگان حفاظت 10 تا 15 هزار هکتار را محافظت می کند اما این رقم در این استان پنج برابر است.
وی تصریح کرد: اکنون تنها 60 نیروی یگان حفاظت در این اداره کل مشغول به خدمت هستند که قریب به اتفاق آنان بصورت شرکتی به کار گرفته شده اند و وضعیت استخدام این نیروها با بیش از 10 سال سابقه کار هنوز مشخص نیست.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برای حفاظت بهتر از عرصه های طبیعی باید شمار نیروها در این یگان بیشتر شود.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.