حسن وحید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس شکایت این اداره کل در زمینه تصرف 30 هزار و 15 مترمربع از زمین های ملی در روستاهای این شهرستان، موفق شدیم رای مجازات جایگزین را در دادگاه بدوی بگیریم.
وی افزود: در این رای، متصرف زمین های ملی به جای جریمه نقدی و حبس به کاشت نهال محکوم شد.
وی گفت: به استناد قانون مجازات اسلامی، دادگاه بدوی شهرستان مانه و سملقان طی حکمی مجازات کاشت 400 اصله نهال زبان گنجشک در هر هکتار از زمین های ملی متصرف را صادر کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس این حکم در صورت عدم اجرای این دستور طی مهلت قانونی، متخلفان به جزای مجازات و حبس اقدم می شود.

* 340 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در خراسان شمالی تخریب و تصرف شد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 340 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در استان تخریب و تصرف شد.
سرهنگ موسی الرضا حیاتی با بیان اینکه در این راستا 260 فقره پرونده تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی به مراجع قضایی ارسال شد اظهار کرد: کل گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به افزایش تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی استان خراسان شمالی افزود: تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی در این استان امسال در مقایسه با سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.