هادی جواهری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا برداشت گیاه باریجه از این سطح را هزار کیلوگرم عنوان و اظهار کرد: مطالعه این گیاه دارویی باارزش در کوه های چاهک و رهاب روستای باغان از توابع بخش مرکزی شیروان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برای مطالعه گیاه دارویی باریجه در شیروان، 150 میلیون ریال اعتبار از محل مطالعات و بهره برداری جذب شده است گفت: با توجه به کشت بذر باریجه برای هر هکتار، 4 یا 5 کیلوگرم بذر استفاده می شود.
جواهری با اشاره به شرایط کشت گیاه دارویی باریجه افزود: ارتفاع مورد نظر برای کشت این گیاه باید هزار و 500 متر بالاتر و ضلع های شمالی و مناطق صخره ای باشد از سویی برای کشت آن یک سال بهره برداری و دو سال قرق با عملیات کپه کاری انجام می شود.
به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان در فصل برداشت گیاه دارویی باریجه در شیروان برای 240 کارگر اشتغالزایی ایجاد می شود که کشت این گیاه در مهر و آبان و برداشت آن مرداد ماه صورت می گیرد.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.