هادی جواهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع بذر یونجه با تولید علوفه مورد نیاز دام باعث کاهش فشار بر مراتع، کاهش فرسایش خاک و حفظ پوشش گیاهی می شود.
وی گفت: بذر یونجه برای سطح 225 هکتار در حوضه های آبخیز زو، تفتازان، کاکلی، قپز و آق قلعه در بخش قوشخانه و 20 هکتار در اسطرخی، گرماب، تبریان، گلیان از توابع بخش مرکزی از ابتدای آبان ماه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
جواهری با اشاره به اجرای پروژه کپه کاری در سطح 184 هکتار از مراتع این شهرستان افزود: این طرح ها شامل 20 هکتار در حوضه آبخیز اسطرخی و 164 هکتار در سرچشمه دوین از توابع بخش مرکزی شهرستان است که مجموع کل اعتبار آن 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی می باشد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با بیان اینکه هر هکتار برای سه نفر اشتغالزایی به همراه دارد گفت: این امر در راستای احیا و اصلاح مراتع و به منظور افزایش پوشش گیاهی و تنوع گونه ای انجام شد.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.