سیداحسان جالینوس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش 200 فقره تسهیلات به سهم استان، امسال 400 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری با استفاده از این تسهیلات ساخته می شود.
وی افزود: 200 سهمیه مازاد برای تسهیلات بافت فرسوده برای پروژه های ارمغان بجنورد و حکیم شیروان است که از سوی شرکت باز آفرینی شهری ایران مورد موافقت قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: 229 واحد در پروژه ارمغان به عنوان پروژه الگویی بافت فرسوده بجنورد و 108 واحد در پروژه حکیم در شهر شیروان در حال اجرا است.
جالینوس با بیان اینکه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده توسط بانک مسکن پرداخت می شود گفت: سقف تسهیلات 400 میلیون ریال است که متقاضیان با نرخ 18 درصد با بانک ها قرار داد منعقد می کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت، تامین 9 درصد از سود تسهیلات بافت فرسوده شهری را تقبل کرده است اما بانک ها با نرخ 18 درصد با متقاضیان قرارداد می بندند.
وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات برای ساخت و ساز در بافت فرسوده بجنورد 400 میلیون ریال است اظهار داشت: پیش از این سقف تسهیلات برای ساخت مسکن در بافت فرسوده در شهرهای شیروان و اسفراین 300 میلیون ریال بود اما تیرماه امسال سقف این تسهیلات در شهرهای مزبور هم به 400 میلیون ریال افزایش یافته است.
سرپرست اداره هماهنگی بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: متقاضیانی که تاریخ عقد قراردادشان با بانک پس از 25 تیرماه امسال باشد، برای ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر شیروان و اسفراین به ازای هر واحد مسکونی 400 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.
وسعت بافت فرسوده شهری مصوب استان که دارای برنامه است، 482 هکتار است که گستره آن در بجنورد 154 هکتار، شیروان 120 هکتار، اسفراین 110 هکتار، جاجرم 78 هکتار و گرمه حدود 20 هکتار است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.