به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل مهندس جواد عمادیان فر اظهار داشت: خراسان شمالی در پیشبرد برنامه ملی بازافرینی شهری تاکنون نسبت به استان های دیگر در صدر جدول بوده و بیشترین مساحت را جهت ساخت واحدهای مسکونی در بافت ناکارآمد میانی اختصاص داده است.
وی افزود: طرح شهری و پیاده راه محور نظام الشریعه در بافت فرسوده بجنورد برای ساخت هفت مجموعه مسکونی به تعداد 271 واحد در مرکز شهر بجنورد در کمیسیون ماده پنج به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.
مهندس عمادیان فر به بحث فضاهای مورد نیاز در این طرح اشاره کرد و افزود: خدمات مورد نیاز نظیر فضای آموزشی، فضای سبز و خدمات محله ای برای این محدوده در طرح لحاظ شده است که در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع ساخته خواهد شد.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پس از تعیین و تایید نهادهای توسعه گر دارای صلاحیت توسط شرکت بازآفرینی شهری این طرح به مرحله اجرا و ساخت گذاشته خواهد شد.
اکنون 21 هزار و 184 خانوار با 88 هزار و 608 نفر جمعیت در 32 محله شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند و 25 محله در بجنورد با وسعت 522 هکتار، چهار محله در شیروان به وسعت 189 هکتار و سه محله در اسفراین به وسعت 12 هکتار به عنوان مناطق حاشیه ای این شهر ها مصوب شده است.
وسعت بافت فرسوده شهری مصوب استان که دارای برنامه است، 482 هکتار است که گستره آن در بجنورد 154 هکتار، شیروان 120 هکتار، اسفراین 110 هکتار، جاجرم 78 هکتار و گرمه حدود 20 هکتار است.
3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.