سرهنگ برزو شیروانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان زمین دولتی در قالب 13 فقره پرونده رفع تصرف شد و به مالکیت دولت در امد.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان پرونده حدود 219 میلیارد ریال برآورد شده اشت، افزود: یگان حفاظت برنامه های خود را در راستای برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می دهد.
سرهنگ شیروانی تاکید کرد: چهار فقره از 13 پرونده به سرانجام رسیده به مساحت 84 هزار و 980 متر مربع و به ارزش بر 151 میلیارد ریال با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده است.
وی یادآور شد: 9 فقره پرونده نیز به مساحت 9 هزار و 20 متر مربع و به ارزش ریالی بیش از 67 میلیارد ریال رفع تصرف فوری توسط عوامل یگان حفاظت هنگام بازرسی از اراضی ملی در محدوده شهری انجام گرفت.
وی با بیان اینکه پرونده های رفع تصرفی فوری در شهرهای سنندج، دیواندره و مریوان رسیدگی شده است، اضافه کرد: چهار فقره پرونده دیگر را از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری داریم.
به گزارش ایرنا، یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می کند و از تابستان سال 95 برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود 40 هزار هکتار با ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای هشت هزار و 500 هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان، 29 شهر و یک هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.