آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم سالگرد شهادت امام نهم شیعیان جهان در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: مبارزه با غاصبان فقط به سیدالشهدا(ع) اختصاص نداشت. اینطور نبود که دیگر ائمه(ع) فقط اهل عبادت، علم و شاگردپروری باشند و اهل مبارزه نباشند بلکه مبارزات ائمه(ع) مطابق وضع زمان بود.
وی ادامه داد: از روز نخست رحلت پیامبر(ص) امت از خط امامت و لایت منحرف شد. ما زهرایی و وابسته به حضرت فاطمه(س) هستیم. آن حضرت از روز نخست در خط دفاع از امامت و ولایت بود و همه ائمه(ع) هم پشت سر مادرشان بودند.
امام جمعه مشهد گفت: معارفی که امروز به ما رسیده بخاطر مبارزات ائمه(ع) بوده است. ائمه(ع) سعی بر این داشتند تا امت اسلامی بداند خلیفه عباسی غاصب و جریان قلدرماب زورگویی می باشد که بر سرنوشت مردم مسلط شده است.
وی افزود: رهبری فرمود انقلاب به آخر نرسیده و در میانه انقلاب هستیم و محور آن مبارزه است. خط ولایت و سرسپردگی به رهبری در خط ولایت مهم است و این جهت را نباید فراموش کرده بلکه از این خط پیروی کنیم.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: حرکتها فراوان است. یکی دنبال اروپا و آمریکا و یکی هم دنبال قدرت یابی و فرصت طلبی در داخل است. دشمن در هر حال وجود دارد آنچه مهم است دشمن دیدن دشمنان در هر حال است و استفاده در سرکوب کردن دشمن از هر نوع ارتباط است.
وی گفت: مشکل ما این است که در برخورد با دشمن، دشمن را دشمن ندیدیم و به این خاطر صدها مصیبت وارد شده است. رهبری از روز نخست گفتند تمام اجرای قرارداد برجام باید طرفینی باشد. هرچه آنها عمل کردند شما عمل کنید اما به اسم داوطلبانه جلو رفتند و بتن ریختند و در آخر دشمن نابکار زیر همه چیز زد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: روز مذاکرات برجام دلار 30 هزار ریال بود و امروز صد هزار ریال است اما هنوز هم برخی از هر ارتباطی با دشمن در خط دشمنی استفاده نمی کنند. در حالی که امام جواد(ع) به عنوان امام نهم ما شیعیان دشمن را دشمن می دید تا جایی که در اثر استیصال، دشمن این حضرت چاره ای جز براندازی امام جواد(ع) مقابل خود ندید.
وی ادامه داد: بخاطر مبارزات امام جواد و دیگر ائمه(ع) است که امروز مردم 40 سال در تدوام خط ولایت قریب یک میلیون کشته داده اند تا در خط ولایت بمانند. هزار و 170 سال است که شیعه دستش از دامن امام معصوم کوتاه است. از مامون، متوکل، یزید و معاویه و از هر کدام از غاصبان ولایت سخن به میان می آید نخستین سخن شیعه لعنت الله علیهم است.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.