به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مومنی زاده عصر روز دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری جشن های دهه ولایت و امامت که در محل بیت امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: امام علی(ع) الگوی بی‌نقص و بی‌نظیر بشریت است و بایدتلاش کرد تا فرهنگ علوی و نبوی نشر داده شود.
وی افزود: امام علی(ع) اسوه اخلاق ، تقوا و عبادت است اما دشمن این الگوی وحدت مسلمانان را به عنوان الگوی تفرقه معرفی می کند، این نتیجه کوتاهی ما شیعیان است و باید تلاش کرد تا به وظیفه اصلی خود عمل کنیم.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی استان باید در این راستا تلاش کنند تا امام علی(ع) به عنوان الگوی همه جانبه معرفی شود.
وی افزود: امام علی(ع) الگوی بی نقص و بی نظیری که می تواند بعنوان الگوی سخاوت و بخشندگی و الگوی حکومتی و مدیریتی معرفی شود.
حجت الاسلام مومنی زاده با اشاره به همزمانی ایام دهه ولایت و امامت با هفته دولت گفت: پرداختن به مفاهیم نهج البلاغه در جامعه کمرنگ شده و دولتمردان در هفته دولت باید الگوی خود را مولا علی(ع) قرار دهند.
وی با تاکید بر برگزاری جشن های محله ای در دهه ولایت تصریح کرد: باید جشن های متمرکز در شهر بیشتر از سال گذشته در مناطق مختلف شهر برگزار شود.
در این نشست رضا زینی وند ، مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه واقعه غدیر نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، گفت: جشن باشکوه عید غدیر شهریوماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه غدیر نقطه عطف تاریخ بشریت است افزود: واقعه غدیر، عزت و اقتدار شیعه است.
زینی وند مقدم با بیان اینکه غدیر از طرفی محور وحدت مسلمین است و از طرفی هر انسان کمال جو و کمال طلبی گمشده خود را در واقعه غدیر و شخصیتی که محور غدیر است پیدا می کند، گفت: غدیر منشا تحول و دگرگونی در جامعه است، رمز و رازهایی در غدیر نهفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه واقعه غدیر چراغ، نشانه و نمادی است که مسیر زندگی را با توجه به آن پیدا می کنیم، افزود: دهه ولایت و امامت فرصت خوبی است که به ندای رسول الله لبیک بگوییم و در ترویج فرهنگ غدیر نقش ایفا کنیم.
وی همچنین به تقارن دهه ولایت و امامت با هفته دولت اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کشور می طلبد که در دهه ولایت بحث برنامه های هفته دولت را هم داشته باشیم و تعاملی صورت گیرد.
زینی وند مقدم با تاکید بر لزوم جلب مشارکت مردم و تشویق به اطعام همسایگان اظهار داشت: اجتماع بزرگ غدیر در سطح شهرستان ها و تشکیل کمپین سپاس و تشکر از رسول الله به خاطر هدیه غدیر به بشریت نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.