با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، معاون استاندار و جمعی از مسئولان کتاب شاه خوبان در توصیف ویژگی‌های علی(ع) در اردبیل رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، کتاب شاه خوبان دومین اثر سیدجمال موسوی اردی با محوریت امیرالمومنین امام مهر و عفو و عاطفه رونمایی شد که به گفته نویسنده این کتاب شاه خوبان در 6 فصل تهیه، چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.  
سیدجمال موسوی اردی اظهار کرد: این فصول شامل چشم‌اندازی به فضایل علی(ع)، امام علی(ع) شخصیت شگفتی‌زا، نگاهی به جنگ و جهاد امام علی(ع) از روزگار عثمان تا غوغای نهروان، امیرالمومنین علی(ع) درخشان‌ترین مظهر مهر و عفو و عاطفه و فصل ششم نیز شیوع مهر و عفو و عاطفه پرشور در حکایات اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از تدوین و چاپ کتاب امیر علم در برشمردن ویژگی‌های امام اول شیعیان سعی کردیم تا با همراهی دوستان این کتاب را با محور مهر و عاطفه علی(ع) و نشان دادن این ویژگی تهیه کنیم تا سیره آن حضرت بیشتر تبیین شود.
این نویسنده اردبیلی به علل تالیف این کتاب اشاره کرد و افزود: زنده نگهداشتن ویژگی‌های مولای متقیان در اذهان و قلوب مومنان و مسلمانان، ابهام‌زدایی از جان رسول گرامی اسلام علی(ع)، طرح مباحث و مبانی اخلاقی و معرفتی علی(ع) و دسترسی راحت مردم به علم مولا و همچنین ارائه الگوی عملی به مسلمانان و شناساندن سیره عاطفی آن حضرت از دلایل تالیف این کتاب است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به تهیه و چاپ دو کتاب ارزشمند از سیدجمال موسوی در سال‌های اخیر بیان کرد: این آثار از جهت معنوی و تبیین شخصیت امام علی(ع) دارای جایگاه رفیع و بسیار ارزشمند است.
رباب عزیزخانی تصریح کرد: ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل فضای خوبی را برای نویسندگان به ویژه نویسندگان بومی فراهم کردیم تا در کنار تالیف کتاب معرفی و رونمایی از آثار خود را به شکل فراگیر انجام دهند تا علاقمندان بیشماری جذب کتاب و امر مطالعه شوند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.