سیدمصطفی نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین استاندارد سرانه فضای سبز در کشور 12 مترمربع و این میزان در منطقه ثامن مشهد شش مترمربع برای هر نفر است.
وی میانگین کلی سرانه فضای سبز در مشهد را نیز 13 مترمربع اعلام و بیان کرد: طبق طرح نوسازی بافت فرسوده بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی وسعت فضای سبز این منطقه باید به 67 هکتار برسد.
شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: طی هشت ماه گذشته هشت پروژه فضای سبز در این منطقه به وسعت یک هکتار اجرا شده است. هم اینک مساحت فضای سبز در منطقه ثامن 9.5 هکتار است اما تا پایان سال این گستره به حدود 12 هکتار افزایش می یابد.
وی همچنین بر اهمیت ماندگاری ساکنان منطقه در بافت پیرامونی حرم مطهر تاکید و بیان کرد: تلاش می شود با استقرار مدیریت تسهیل گری در منطقه زمینه افزایش مشارکت ساکنان در طرح نوسازی فراهم آید. باید با کمک دولت، مجلس و مشارکت مردم هرچه سریعتر پروژه های طرح نوسازی محدوده اطراف حرم رضوی اجرا شده و مدت ماندگاری زائر افزایش یابد.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد در پیرامون حرم مطهر رضوی در محدوده ای به وسعت 310 هکتار از سال 1371 آغاز شده و تاکنون 45 درصد پیشرفت داشته است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.