محمدرضا حیدری، یکشنبه در حاشیه عبور دستگاه حفاری خط سوم قطارشهری از باب الجواد(ع) حرم رضوی در جمع خبرنگاران افزود: بخش زیادی از تجهیزات قطارشهری وابسته به منابع ارزی است ولی با توجه به اینکه دولت ارز مورد نیاز طرح های زیربنایی را تامین می کند، نوسانات ارزی تاثیر چندانی بر این طرح ندارد.
وی بیان کرد: خط سوم قطارشهری مشهد از طرح های زیربنایی و طولانی ترین خط آن است که منطقه 'الهیه' را به 'سیدی' متصل می کند.
حیدری ادامه داد: مهمترین هدف شورای شهر و مدیریت شهری تامین هزینه های طرح های سنگین است تا این پروژه ها متوقف نشود.

*ساخت 45 واگن در شرکت واگن سازی تهران
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز به خبرنگاران گفت: هم اینک 45 واگن مورد نیاز قطارشهری مشهد در تهران در دست ساخت است و تا پایان مهر امسال 100 واگن مورد نیاز این طرح به مشهد می رسد.
کیانوش کیامرز در خصوص بالاآمدگی آب در مسیر حفاری خط سوم نیز افزود: حجم اصلی آب مربوط به میدان توحید تا حرم مطهر است که محل تجمع آب بارندگی و فاضلاب بود ولی از میدان بیت المقدس این مشکل رفع می شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های حفاری از مسیرهای سخت عبور کرده اند و تنها در مسیر عبور خط سوم از میدان بسیج، از زیر تونل خط یکم حساسیت هایی وجود دارد که باید به صورت ویژه انجام شود.
دستگاه حفاری خط سوم قطارشهری مشهد روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری از باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی عبور کرد.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت.
اواخر اسفند پارسال نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال 95 آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول 17.5 کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با 15 ایستگاه برنامه ‌ریزی شده است.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.