احمد برادران روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان افزود: نصب شمارشگرهای هوشمند در چاه های آب کشاورزی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر صرفه جویی منابع آب از افت آب های زیرزمینی جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه با شمارشگرهای هوشمند میزان برداشت آب کنترل می شود، تصریح کرد: مالکان چاه ها با شارژ کارت هوشمند، از آب چاه ها استفاده می کنند.
فرماندار سبزوار ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار جهاد کشاورزی سبزوار تخصیص یافت که از این محل سه هزار و 150 هکتار کشتزار به شبکه های نوین آبیاری مجهز شد.
برادران با اشاره به توسعه مناطق روستایی نیز گفت: سند طرح توسعه روستایی در سبزوار تدوین شده که هم اینک در چهار روستای این شهرستان در مراحل اجرا قرار دارد.
فرماندار سبزوار افزود: همچنین برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی از محل طرح اشتغال فراگیر، 60 میلیارد ریال اعتبار در مرحله نخست به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: امسال 425 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و نیز استفاده متوازن از امکانات کشور به سبزوار اختصاص یافت که توزیع این اعتبارات بر مبنای سند توسعه شهرستان انجام می شود.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.