سید مجید بهشتی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سهمیه سوخت ماشین آلات این استان در بهار امسال که با شرکت نفت توافق شده، 12 میلیون لیتر بوده که فقط 10 میلیون لیتر آن در این استان جذب شده است.
وی با بیان اینکه این میزان سوخت بین ماشین آلات کشاورزی، کمباین و تراکتورها توزیع شده است گفت: خشکسالی وضع مالی کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده و توان مالی آنان را پایین آورده است به طوریکه با توجه به کاهش بارندگی ها، کشت و کار کشاورزان کاهش یافته و مصرف سوخت هم کمتر شده است که 35 درصد بر سوخت ماشین آلات این استان تاثیر گذاشته است.
بهشتی با اشاره به اینکه قیمت هر لیتر سوخت ماشین آلات برای کشاورزان و بهره برداران در این استان 3 هزار ریال است افزود: بیشترین میزان سوخت برای کمباین و تراکتور توزیع شده است که خراسان شمالی 171 دستگاه کمباین و 12 هزار و 700 دستگاه تراکتور دارد.
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص تدابیر صورت گرفته گفت: باید کشت توسط دستگاه های ریزکارانه صورت گیرد تا در مصرف بذر صرفه جویی شود همچنین از آبیاری تحت فشار، قطره ای، کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم استفاده شود.
در مجموع 45 هزار دستگاه ماشین آلات و ادوات در این استان وجود دارد که 12 هزار و 700 دستگاه تراکتور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.