جواد رجبی اول روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خشکسالی های اخیر و کاهش میزان بارندگی به خصوص در سال گذشته که باعث کاهش تولید در بخش نیروگاه های برق آبی شده است اظهارداشت: همکاری مردم با سیاست های اصلاح الگوی مصرف به ویژه مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار؛ کمک شایانی به این صنعت برای تامین برق مطمئن و پایداربرای تابستان 97 خواهد کرد .
وی با بیان این نکته که مدیریت برق شهرستان مه ولات به حدود 24هزار مشترک در سطح شهرستان ارایه خدمت می کند افزود : مشترکین کشاورزی و خانگی بیشترین مصرف در سطح شهرستان را دارند به گونه ای که حدود 81 درصد از مصرف برق در سطح مشترکین شهرستان به کشاورزی و 13 درصد به مصارف خانگی اختصاص دارد .
وی با بیان اینکه ساعات اوج بار در فصل تابستان از حدود 11 صبح الی 15 و از ساعت 19 الی 23 می باشد افزود : در صورتی که مشترکین مصارف خود را به ساعات غیر پیک بار منتقل کنند و در ساعات اوج بار از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنند، قطعاً مشکلی در تامین برق نخواهیم داشت .
مدیر برق شهرستان خطاب به مشترکین خانگی در سطح شهرستان گفت : مشترکین می توانند با رعایت چند نکته مهم ضمن کمک به صنعت برق در تامین انرژی لازم، صرفه جویی خوبی در هزینه های برق مصرفی خانوار نیز داشته باشند .
وی استفاده از لامپ های کم مصرف و LED استاندارد، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی ، اتو و جاروبرقی و ..... در ساعات پیک بار (11 الی 15 و 19 الی 23 )، توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی و استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان را به عنوان مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق معرفی و تصریح کرد: در خصوص استفاده از کولرهای گازی که متاسفانه به شکل نامناسبی رواج پیدا کرده، توجه به تنظیم دمای مناسب خنکی (23 تا 25 درجه) ضروری است .
رجبی اول همچنین با اشاره به پروژه های کاهش پیک بار در بخش های کشاورزی همکاری این بخش را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به طرح های تشویقی خوبی که تعریف شده شاهد همکاری مناسبی از سوی کشاورزان باشیم .
وی از صاحبان چاه های کشاورزی شهرستان مه ولات دعوت کرد با انعقاد قرارداد همکاری با مدیریت برق شهرستان در بازه زمانی پیک بار تابستان ، ضمن کمک به صنعت برق از تخفیف ها و پاداش های در نظر گرفته شده بهره مند شوند .
مدیر برق شهرستان مه ولات همچنین همکاری ادارات و نهادهای دولتی و واحدهای تجاری را در مدیریت مصرف برق خواستار شد و با تاکید بر این نکته که کارکنان صنعت برق شهرستان تمامی تلاش خود را به منظور تامین برق مطمئن و پایدار به کار خواهند گرفت ، اظهار امیدواری کرد: مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری تمامی اقشار جامعه در مدیریت صحیح انرژی برق را شاهد باشیم.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.