به گزارش ایرنا ، منوچهر حبیبی روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: با توجه به مشکل آب و خشکسالی های متوالی در استان دولت در نظر دارد با نصب کنتورهای هوشمند در کاهش و صرفه جویی این ماده حیاتی اقدام کند و بانک ها در جهت تامین تسهیلات برای تهیه کنتورهای هوشمند به کشاورزان مساعدت های لازم را داشته باشند.
وی اظهارکرد: کنتورهای هوشمند با قیمتی حدود 40میلیون ریال برای نصب در مزارع کشاورزی عرضه خواهد شد.
حبیبی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بهین یاب در سال جاری هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته خاطر نشان کرد:طبق تاکید کارگروه ملی تسهیلات با همان روند قبلی پیگیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: روند پرداخت تسهیلات بهین یاب دریک ماه گذشته با کندی مواجه بوده و برخی از بانک های بزرگ حتی یک مورد پرداختی هم نداشته و یکی از دلایل کندی این روند نبود پرونده در سیستم بانکی است که تمام دستگاههای اجرایی باید با اطلاع رسانی به مردم برای دریافت تسهیلات با سود کم اقدام کنند.
حبیبی اضافه کرد:تمام دستگاههای اجرایی با بازنگری در پرونده های برگشتی از بانک ها و رفع نواقص در جهت پرداخت تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند تا رتبه استان در پرداخت تسهیلات در سامانه بهین یاب با افزایش چشمگیری روبرو شود.
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: برخی از بانک های خصوص در زمینه پرداخت تسهیلات به نسبت بانکهای بزرگ، عملکرد بهتری را ارایه داده اند این در حالی است که 90درصد منابع بانک باید در استان مصرف شده و به عنوان یک صندوق دخیره با منبع تامین تسهیلات دیگر استان ها تبدیل نشود.
حبیبی افزود:واحد هایی که تسهیلات دریافت کرده و در بازپرداخت دچار مشکل هستند با معرفی بانک ها در کارگروه مورد برسی قرارخواهند گرفت و در جهت رفع مشکلات، اقدامات لازم صورت می گیرد تا بانک ها در برگشت مطالبات خود مشکل خاصی نداشته باشند.
وی اضافه کرد:واحد هایی که در جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده و با عدم تکمیل پرونده مواجه هستند بعد از رسیدگی های لازم و با ابلاغ به کارگروه و واحد دریافت کننده از چرخه بهین یاب خارج شده و پرونده آنها مسدود خواهد شد.
حبیبی یادآور شد:در رابطه با واحد های گردشگری باید تمامی بانک ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان میزان پرداخت تسهیلات را به واحدهای متقاضی به چندین برابر فعلی برسانند و رتبه استان را با توجه به غنای تاریخی استان جزو 5 استان برتر کشور قرار دهند.
تاکنون به یکهزارو 51واحد در بخش صنعت ،معدن و کشاورزی به مبلغ 9هزارو310میلیاردریال تسهیلات پرداخت شده است.
6104/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.