به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، دوشنبه در نشست انجمن خیران کتابخانه ساز استان افزود: در حوزه خیران به مقوله کتابخانه سازی در مقایسه با سایر بخش ها نظیر مدرسه سازی کمتر توجه شده است.
وی بیان کرد: مناطق محروم کشور و نیز استان به تعداد زیادی کتابخانه نیاز دارد که ساخت آن در گرو توجه و اهتمام خیران است.
حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: کتابخانه قرارگاه فرهنگی و کانون اندیشه سازی است، آمادگی کامل داریم تا ضمن تکریم خیران از ظرفیت آنها در حوزه کتاب و کتابخانه سازی بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: در بحث کتابخانه سازی صرفا نیاز به ایجاد ساختمان کتابخانه نیست بلکه به کمک و حضور خیران در مورد تجهیز و توسعه کتابخانه نیز نیاز است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: برای کار کردن در حوزه فرهنگی و بالا بردن سرانه مطالعه، منابع محدود دولتی کارساز نیست ولی کمک خیران کمک یار کتابخانه هاست.
مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز خراسان رضوی نیز گفت: برنامه ریزی برای برگزاری جلسه هایی با حضور خیران استان و مشهد به صورت سالاانه و فعالیت بیشتر با تبلیغات اثرگذار در سطح فضای مجازی و جامعه می تواند به پیشبرد اهداف فرهنگی ما کمک شایانی داشته باشد.
غلامرضا بصیری پور افزود: یکی از زمینه های همکاری خیران در بحث کتابخانه سازی، پروژه های نیمه تمام و روستایی استان است .
هم اکنون 205 باب کتابخانه در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی فعال است و 2 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها نگهداری می شود.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.