تزهان پورلماز روز پنجشنبه در حاشیه دیدار سرکنسولهای کشورهای خارجی مقیم مشهد از جاذبه های گردشگری و تاریخی گناباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید از این اشتراکات برای توسعه مراودات حداکثر استفاده کرد و با شناخت قابلیتهای موجود برای تقویت آنها تلاش کرد.
وی ادامه داد: اگر توانمندیهای منطقه ای ایران و ترکیه با هم افزایی بیشتر به گردشگران معرفی شود در توسعه کمی و کیفی بخش گردشگری و جذب توریست بسیار موثر است.
سرکنسول ترکیه در مشهد همچنین گفت: گناباد با توجه به قدمت تاریخی خود از ظرفیتهای بسیاری در بخشهای فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برخوردار و یکی از نقاط مهم جذب گردشگر خارجی می باشد.
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور هم گفت: تعدادی از مسئولان سرکنسولگریها و نمایندگیهای کشورهای خارجی مقیم مشهد با هدف آشنایی هیاتهای خارجی با جاذبه های گردشگری و مزیتهای اقتصادی گناباد به این شهر سفر کردند و از نزدیک با آن آشنا شدند.
غلام عباس ارباب خالص به افزایش حدود چهار برابری جذب گردشگر در گناباد ظرف سه سال اخیر اشاره و بیان کرد: این بازدیدها زمینه توسعه مراودات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بین این شهرستان با دیگر کشورها را افزایش می دهد.
فرماندار گناباد هم گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه های متعدد تاریخی گردشگری از جمله مذهبی و مزیتهای اقتصادی و قنات جهانی قصبه مقصد بسیار خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی و از نقاط مستعد توسعه صادرات خراسان رضوی است.
محمدعلی نبی پور افزود: بازدیدکنندگان از آثار تاریخی این شهرستان از 93 هزار نفر در تعطیلات نوروزی سال 1395 به 310 هزار نفر امسال افزایش یافته است.
مسئول کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ، سرکنسول ترکیه، رایزن فرهنگی افغانستان در مشهد، مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور، مدیرکل دفتر اتباع و مهاجران خارجی و ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی از مزیتهای تاریخی و گردشگری و اقتصادی گناباد بازدید کردند.
گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر به ثبت آثار ملی رسیده است. مرکز شهرستان 80 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.