به گزارش ایرنا، میر موسی انیران روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمارها نشان می دهد شمار بازدید کنندگان و گردشگران داخلی و خارجی گنبد سلطانیه از اغاز سفرهای نوروزی تا کنون و در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: مسائل مختلفی از قبیل دارا بودن سایت جهانی این اثر تاریخی و از طرف دیگر برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مبنی بر توزیع سفرهای نوروزی در اقصی نقاط ایران از جمله علل افزایش شمار بازدید کنندگان از گنبد جهانی سلطانیه بوده است.
انیران خاطرنشان کرد: تبلیغات رسانه های جمعی بویژه خبرگزاری ها سهم بسزایی در شناساندن این اثر جهانی داشته که تداوم این امر به جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی منجر می شود.
وی بیان کرد: این در حالی است حدود سه هزار سایت جهانی در زمینه آثار تاریخی جهانی از جمله گنبد سلطانیه اطلاع رسانی و فعالیت می کنند، و این امر نیز در رغبت و تشویق گردشگران اثر گذار است.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: سلطانیه ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران دارد و در صورتی که زیر ساخت های لازم بیش از گذشته تقویت شود، می توان به اهداف ترسیم شده در این بخش بیش از گذشته امیدوار بود.
وی خاطر نشان کرد: گسترش واحدهای بوم گردی و تشویق مردم به این امر از جمله راهکارهای گسترش و ماندگاری گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی سلطانیه است.
انیران یادآور شد: پیش بینی ها نشان می دهد شمار گردشگران و بازدید کنندگان از گنبد جهانی سلطانیه تا پایان تعطیلات نوروزی روند روبه رشدی داشته باشد.
این کارشناس خاطر نشان کرد: این تعداد گردشگر می تواند زندگی مردم سلطانیه را متحول کند به شرط انکه ساماندهی بسیار خوبی در جهت توانمندسازی مردم انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه یکی از 17 میراث جهانی ایران محسوب می شود که قدمت آن به قرن هفتم هجری شمسی، دوره ایلخانیان می رسد.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.